Het organiseren helpt stress te voorkomen en zorgen te verminderen. Er zijn een paar manieren om goed te organiseren. Deze vijf tips helpen je voor het beter organiseren van je leven. Lees snel verder!
1. To do lijst
Dit is het simpelste om mee te beginnen: een to do lijstje maken. Soms wordt alles een beetje te veel. Je hebt genoeg aan je hoofd van school en werk. Schrijf de dingen op die je moet doen. Hierdoor raak je minder snel gestrest. Je moet alleen je planning volgen en dan komt alles goed.
2. Schrijf de dingen die goed gaan op
Ook kleine overwinningen mag je opschrijven. Positieve dingen mag je ook aandacht geven niet alleen het negatieve.
3. Contacten lijst
ontmoet je veel nieuwe mensen? Dan is het handig om een apart notebookje te hebben voor contacten. Zo kun je ze makkelijker vinden. Dit kan nog eens van pas komen. Een word bestandje kan je zo kwijtraken. Gelukkig heb je dan nog een boekje waar alles nog in staat.
4. Financiën
Je financieren bijhouden is erg belangrijk. Schrijf je inkomsten en uitkomsten op. Hierdoor word je rustiger. Houd dit van begin af aan bij. Hoe meer je gaat uitstellen hoe meer stress het gaat geven. Haal een map en bewaar al je loonstroken daarin. Daarnaast kun je een aparte tap maken voor belangrijke papieren. door alles in een map te doen, kun je het veel makkelijker vinden.
Heb jij nog een handige tip voor het beter kunnen organiseren? Twijfel dan niet en deel dit met de redactie!
Geef een reactie